10 cele mai bine vandute parfumuri iconice din istorie

10 cele mai bine vandute parfumuri iconice din istorie

In spatele unui gest la fel de simplu precum a-ti pune parfumul inainte de o intalnire se afla o industrie care in 2021 a ajuns la 70,74 miliarde de dolari. Criza pe care a trait-o haute couture in 2018 a ingrijorat branduri precum Dior sau Chanel care, constiente ca o mare parte din veniturile lor proveneau din liniile de frumusete, cu investitii mari in campanii publicitare impresionante in care prolifereaza ipostaze excentrice si filme de moda . Vedete precum Sarah Jessica Parker, Elizabeth Taylor sau Beyonce au deja propriul parfum, in general low cost, reafirmand importanta pe care parfumul o are in societatea noastra. Si Christian Dior a spus-o deja, „parfumul spune mai multe despre o femeie decat scrisul ei”.

Desi originea parfumului este pusa in principal pe vremea egiptenilor, trebuie sa stim ca acesta a aparut in epoca de piatra, unde barbatii ardeau rasini si lemne aromate pentru a satisface femeile cu aroma pe care o emanau aceste elemente . De parca ar fi o comoara, parfumeria a fost mereu prezenta in viata oamenilor, ocupand un loc privilegiat si facand relatiile sociale mai placute. Pentru a gasi formulele optime care sa se adapteze nevoilor si dorintelor fiecarei persoane, maestrii parfumieri sau Nariz , au muncit decenii la gasirea de materii prime inovatoare si astfel sa creeze esente.care cauta sa se pastreze in timp.

In prezent, numerosi experti in psihologie atrag atentia ca aplicarea acestor arome pe piele are efecte directe asupra stimei de sine, deoarece o creste si ca urmare favorizeaza relatiile dintre indivizi. Cand alegem sa ne parfumam cu un parfum care reflecta personalitatea noastra, o facem pentru a avea acea nota de distinctie si pentru a ne simti bine atat cu noi, cat si cu ceilalti. Acesta este un aspect relevant al personalitatii, acesta fiind unul dintre aspectele pentru care putem gasi in prezent o oferta foarte variata de parfumuri .care se adapteaza tuturor tipurilor de oameni si emotiilor pe care incearca sa le transmita, de la securitate si senzualitate pana la imputernicire. Desi astazi avem o gama larga de optiuni, vrem sa ne amintim care au fost cele mai vandute parfumuri din istorie si povestile de dragoste pe care le ascund.

'Chanel nº5' de Chanel

Cel mai bine vandut parfum din istorie nu putea fi altul decat incombustibilul nr. 5 al lui Chanel . Coco Chanel cauta un parfum ca ea: elegant, carismatic si cu caracter, iar parfumierul Ernest Beaux a fost cel care, in 1921, a transformat acele dorinte in realitate. Ambalajul sau minimalist a fost expus la MoMA din 1959, Andy Warhol l-a transformat intr-un design de arta pop si cand Marilyn Monroe a fost intrebata cu ce s-a imbracat sa doarma, ea a raspuns: „ Chanel nr. 5 , pentru ca este adevarul... va intelege "Nu am de gand sa spun ca dorm gol!"

Cu peste 10 milioane de sticle vandute pe an, Chanel nº5 datoreaza o parte din succesul sau cinematografiei. Audrey Tatou sub ordinele lui Jean-Pierre Jeaunet sau Nicole Kidman si Gisele Bundchen in regia Baz Luhrmann , a jucat in unele dintre cele mai populare campanii pana cand in 2012 Brad Pitt a devenit primul barbat care a anuntat numarul 5 .

'Shalimar ' de Guerlain

Pentru a cunoaste originile navei amirale a lui Guerlain , trebuie sa mergem in estul secolului al XVII-lea, cand imparatul Shah Jahan a construit Taj Mahal pentru odihna vesnica a celei de-a patra sale sotii, Mumtaz Mahal . Gradinile palatului l-au inspirat atat de mult pe Jacques Guerlain intr-una dintre vizitele sale, incat sticla, prezentata la Expozitia de Arte Decorative din 1925 de la Paris, este un omagiu adus fantanilor templului. Shalimar impaca notele de cedru, bergamota, lamaie, iris si vanilie cu un rezultat care, in propriile cuvinte ale lui Guerlain , „implica sa va lasati simturile sa preia controlul”.

Cele mai bune 12 parfumuri unisex Te-ar putea interesa si: Cele mai bune 12 parfumuri unisex

In 2013, topul Natalia Vodianova a jucat intr-un film de moda regizat de Bruno Aveillan care a recreat povestea de dragoste dintre imparat si sotia sa in diferite decoruri din India. Lasand la o parte istorie, Shalimar a reusit sa reprezinte luxul si atractia exoticului si l-a asezonat cu o nota de eleganta franceza.

'Poison' de Christian Dior

Maison Christian Dior a optat pentru seductie si magnetism in 1985 si a inchis esenta rezultata intr-o sticla care aminteste de marul interzis al lui Eve . Aceasta potiune misterioasa a fost atat de populara incat la doi ani de la lansare a fost distinsa cu premiul pentru cel mai bun parfum de lux pentru femei la Premiile Fragrance Foundation .

Cautarea de a intruchipa tentatia a fost un succes datorita notelor de coriandru, prune si anason, intensitatii de cedru si scortisoara si atingerii de piper. O bomba cu ceas care ne duce in adancurile suprarealismului cu modele precum Eva Green in varianta Midnight sau Leticia Birkheuer pentru editia Pure pozand in decoruri demne de un film cu David Lynch .

'Opium' de Yves Saint Laurent

Meritul pentru acest parfum, unul dintre cele mai controversate de-a lungul istoriei, revine lui Jean-Louis Sieuzac si Jean Amic . Casa Yves Saint Laurent a lansat parfumul in 1977 si imediat dupa aceea o coalitie de americani de origine chineza a cerut ca numele sa fie schimbat pentru ca l-au considerat nerespectuos fata de Razboiul Opiului purtat in China. Singurul lucru pe care au reusit sa-l faca a fost sa genereze mai multa publicitate si Opium a fost cea mai buna lansare a anului cu o colectare de 3 milioane de dolari in primele 10 luni, potrivit National Post .

Sticla de Opium este inspirata de inros, mici cutii traditionale japoneze, iar in interiorul acestui ambalaj mistic gasim un amestec de mandarina, coriandru si piper. Printre cele mai notorii campanii ale lor se numara nudul Sophiei Dahl surprins in 2000 de Steven Meisel si este ca atunci cand vine vorba de Opium par sa-l aiba clar: nu conteaza daca vorbesc bine sau rau, important este ca ei. vorbi.

'Joy' de Jean Patou

Jean Patou si -a inceput designurile in 1912 si pana la inchiderea casei in 1987, s-a remarcat printre altele prin adaptarea imbracamintei sport la silueta feminina. Parfumul Joy a fost dezvoltat de Henri Ameras in 1930 la cererea lui Patou , care dorea sa aiba un detaliu cu cea mai selecta clientela americana. In mod ironic, aceasta clientela a fost infundata intr-o criza economica severa, iar parfumul a fost primit ca o raza de lumina in mijlocul depresiei.

Poate din cauza celor peste 10.600 de flori pe care le contine fiecare sticla, Joy este unul dintre cele mai scumpe – si cele mai vandute – exemplare de pe piata. Printre reperele sale: a fost ales parfumul secolului in 2000 de catre Fragrance Foundation , depasind legendarul numar 5 al lui Chanel . O relicva din piata de lux careia actrita Chiara Mastroianni si -a imprumutat imaginea in 2003 si care a incercat sa se reinventeze in 2013 cu versiunea Joy Forever .

„L'air du temps” de Nina Ricci

Daca coboram cateva trepte pe urcarea spre provocare, ajungem la prima si fructuoasa incercare a familiei Ricci – casa fondata de Maria Ricci in 1932 – de a intra pe piata parfumurilor: L'air du temps . Parfumul dateaza din 1948 si este o esenta florala in care garoafa si gardenia ies in evidenta peste nuante de trandafir, lemn de santal sau iasomie. „Asa cum o rochie este facuta pentru a fura spectacolul, un parfum este facut pentru a seduce, dar intr-un mod mai subtil”, spunea Robert Ricci .

Cele mai bune 10 parfumuri de gimnastica pentru barbati si femei Te-ar putea interesa si: Cele mai bune 10 parfumuri de gimnastica pentru barbati si femei

O explozie de primavara impregnata in tot felul de produse, de la sapunuri la deodorante, mai ales ca Nina Ricci a intrat in grupul Puig in 1997. Delicat si usor ca porumbeii care incoroneaza sticla, L'air du temps a fost parfumul icoane precum Lana Turner sau Claudia Cardinale .

'Euphoria' de Calvin Klein

Euforia este punctul de rupere cu tot ce a venit inainte. Parfumul Calvin Klein s-a nascut in 2005 si a rupt cu clasicismul luxului francez, pariand pe un design avangardist care a atras generatiile tinere. Un succes de vanzari care a lasat in urma perioada numerelor rosii experimentata de brand in anii nouazeci. Simplu, dar senzual, Euphoria evoca note fructate combinate cu o atingere amara datorita bazei sale lemnoase.

Un parfum puternic al carui magnetism a dat nastere la nenumarate versiuni precum Euphoria Blossom , Eau de Toilette , Forbidden sau Endless , si care a prezentat topuri precum Natalia Vodianova sau Vanessa Axente , experte in intruchiparea senzualitatii si magnetismului Euphoria in ultimele lor clopote. .

„Clasic” de Jean Paul Gaultier

Daca exista un parfum care mai presus de orice exalta figura feminina, acesta este Classique . Sticla, o versiune mai voluptuoasa a parfumului Shocking al lui Schiaparelli din 1935, reproduce corpul corset al unei femei intr-o referire la cel mai sic si elegant stil parizian. In 1993 Jean Paul Gaultier a lansat aceasta combinatie de citrice, anason, vanilie si petale de trandafir, iar de atunci iconicul corset si o opera au fost numitorul comun in toate campaniile sale publicitare.

Cautand sa-si repete succesul, marca a lansat versiunea pentru barbati in interiorul unui tors masculin inspirat de marinari si din 1997 a vandut editii limitate ale parfumului cu detalii din colectiile sale de podium.

'Angel' de Thierry Mugler

Legendara sticla albastra in forma de stea este o metafora perfecta a cat de departe a ajuns acest parfum. Fantastic si nepamantesc, Angel a fost creat in 1992 de Olivier Cres si Yves de Chirin , devenind un bestseller francez la lansare.

Pepenele galben, nuca de cocos si mandarina alcatuiesc notele de varf ale acestei esente care foloseste si orhideea, moscul sau caramelul drept complemente. Angel , care impreuna cu parfumul Alien genereaza vanzari anuale de aproape 280 de milioane de dolari pentru brandul Thierry Mugler , a optat intotdeauna pentru chipuri cunoscute in campaniile sale.

In 1995, un frumos Jerry Hall a jucat rolul unei sirene cu parul aramiu si, 19 ani mai tarziu, i-a dat stafeta fiicei ei Georgia May Jagger . Printre ceilalti ambasadori o evidentiem pe dulce Naomi Watts , pe eleganta Bianca Balti sau pe exploziva Eva Mendes .

„Youth Dew” de Estee Lauder

Acest parfum picant cu note de lemn a fost creat de Josephine Catapano in 1953. Este un parfum puternic care combina flori precum lavanda, orhideea sau iasomia si esente mai profunde precum paciuli, tamaie sau vetiver. Printr-o sticla foarte feminina a intentionat sa capteze atentia unui public matur si select, si a reusit cu brio.

Parfumul a stiut sa ramana printre cei mai mari dintr-o pozitie discreta pana in punctul in care, cand in 1993 Estee Lauder a decis sa relanseze parfumul 20 de ani mai tarziu, stirea a facut mai mult de un titlu. Elegant si matur, brandul il defineste drept „unul dintre cele mai senzuale parfumuri care au fost create”.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la 10 cele mai bine vandute parfumuri iconice din istorie

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×
Parfumuri Online