Descoperiti parfumurile barbatesti in tendinta care vor face diferenta anul acesta
Un parfum bun este cu adevarat un cocktail puternic de amintiri si emotii. Este clar: ceea ce ne poate face sa simtim o compozitie aromatica depaseste limitele accesoriului. Stiinta o confirma: parfumurile au efect asupra starii noastre emotionale, psihice si spirituale. Inca de la primele civilizatii, rolul benefic al extractelor aromatice a starnit fascinatie si mister. Perspectiva timpului ne-a facut sa ne reorientam asupra acelor sinergii care ne trezeau simturile, facand din actul de a purta parfum o ceremonie capabila sa se dizolve din lipsa de incredere, furie, frica sau stres.
Tamaia, din latinescul incendere –arde sau aprinde–, si fara a se referi la ingredientul vedeta din parfumerie numit tamaie sau olibanum (rasina aromatica obtinuta din familia Boswellia), a devenit prima forma de parfum din lumea antica. Arderea tamaiei a fost intotdeauna un ritual universal si stravechi. In Egiptul faraonic, noaptea preotii infuzau kyphi in temple, un amestec sacru cu diverse ingrediente aromatice cu actiune narcotica (multe dintre ele s-a dovedit ca ajuta la intrarea in transe si stari de constiinta ridicate pentru a stabili comunicarea cu zeii, cum ar fi tamaia). , care la ardere elibereaza trans-hidro-cannabidiol, o molecula apropiata de THC psihoactiv al rasinii de canabis), ale carei fire de fum parfumat intuneca mirosurile vietii de zi cu zi.
„Sacra” este soiul Boswellia de cea mai inalta calitate, provenit din legendara Vale Hojari din Oman. Nuantele sale curate de citrice, verde, fructe si acea fateta balsamica straveche, de parca esenta originii timpului ar fi fost imprimata pe fiecare molecula, o fac unica. Nu este de mirare ca exercita acea actiune anxiolitica si calmanta asupra psihicului, de parca prin inhalarea lui ai fi nu numai in conversatie cu divinul, ci cu insasi sursa intelepciunii infinite.
Brandul omanez de inalta parfumerie Amouage este unul dintre putinii care utilizeaza acest ingredient prestigios, prezent in multe dintre parfumurile sale rafinate. Colectia sa Capitolul III: Escape este inspirata de tinuturile indepartate ale Omanului si de aroma mistica a tamaiei, comoara pretioasa a Sultanatului. Smirn si oliban, labdan si benzoin, elemi, chihlimbar sau lemn de santal, fiecare dintre aceste parfumuri selecte recupereaza esenta stravechii arte a parfumeriei, ridicand ritualul sacru la rutina zilnica.
Te-ar putea interesa si: 25 de parfumuri pentru barbati cu care vei atrage atentiaDe la tamaie la mosc: mistica parfumului barbatesc
Amouage se lauda si cu continuarea mostenirii attarului , stravechea arta de a te parfuma cu botanice aromatice concentrate cu virtuti terapeutice (oud, trandafir, iasomie, vetiver sau sofran distilat in mod traditional intr-o baza de ulei de lemn de santal). Din persanul Attar , sau Ittar in India, (parfum), cea mai veche referinta poate fi gasita in Brihat Samhita, enciclopedia scrisa de filozoful indian din secolul al VI-lea Varahamihira, astronom, matematician si astrolog. Clasificate in functie de efectul lor asupra organismului: calde, precum moscul, chihlimbarul si sofranul, sunt preferate iarna deoarece cresc temperatura corpului; si reci, precum trandafirul, iasomia sau khus (vetiverul, care calmeaza sistemul nervos), mai bine vara pentru efectul revigorant. Ei spun chiar ca attar -ul a atras ingerii si a indepartat spiritele rele. Sfintii si aspirantii spirituali s-au stropit cu aceste arome pentru a-si stabili calatoria catre iluminare.
Peste 60.000 de ani de istorie a uneia dintre cele mai vechi forme de parfumare, prezenta in epopeele vechi indiene, cabinetele regale, haremurile imperiale si ceremoniile de dans transcendentale sufi, care au transformat Kannauj (Uttar Pradesh, India), in epicentrul parfumeriei antice. O traditie mereu prezenta in Orient, al carei obicei era de a le oferi oaspetilor cadou, ambalate in amfore minuscule de sticla taiate de o tola (echivalentul a 12 ml), masura traditionala a attarului, pare acum sa-si reinvie momentul de glorie . Astazi attarulEi sunt salvati din trecut in acea dorinta de a recupera una dintre cele mai senzuale si ritualice modalitati de aplicare a parfumului: distribuirea cu dabber, aplicatorul sau fin cristalin, cateva picaturi de ulei parfumat pe punctele de puls, dezvaluindu-si misterul strat cu strat. , provocand distante scurte, unde este cu adevarat posibil sa-si dezvaluie toate nuantele mistice. Amouage isi extinde colectia de extracte atarice cu Amber Sogara si Santal Sohar, doua creatii care aduce un omagiu mostenirii marcii si doua dintre cele mai venerate materii prime din parfumerie.
Te-ar putea interesa si: Top 5 parfumuri barbatesti pe care femeile le iubescParfumul ca terapie: de la a mirosi bine la a te simti bine
„Parfumierii sunt din ce in ce mai constienti de fata terapeutica a aromei si unii sunt tentati de aceasta abordare care reia legatura cu cele mai vechi radacini ale artei lor”, comenteaza Annick Le Guerer, doctor in antropologie, cercetator in parfumuri si autoare a mai multor carti, precum Le Parfum . et la Voix: Une rencontre inattendue . Expertul subliniaza ca, in prezent, multe nasuri , pe langa faptul ca cauta compozitii senzuale, estetice sau hedoniste, au si preocupari cu privire la formularea de parfumuri care sa ofere o bunastare profunda, inlocuind arta de a „mirosi bine” cu placerea de a „simti”. bun".
La fel ca parfumierul independent Stella Giordanengo, care a avut dorinta de a calatori in lume pentru, prin contactul cu alte culturi (India, Tibet, Himalaya, berberi sau triburi aborigene braziliene) si cunoasterea profunda a utilizarii traditionale a plantelor medicinale, sa obtina suficiente temeiuri pentru creati SAMA, o gama de parfumuri 100% naturale cu intentia de a transmuta informatiile vibrationale pentru a ne oferi o doza buna de vibratii bune. „Un parfum”, spune Giordanengo, „este o succesiune de note olfactive, ca o partitura muzicala care intoxica creierul, ne schimba starea de spirit si ne face sa ne simtim mai bine imediat.” O intentie pe care o impartaseste cu Jonathan Dufour, creatorul brandului parizian Spiritum.