Sfaturi pentru a alege parfumul potrivit in functie de anotimp

Daca o persoana este fidela unui singur parfum pe tot parcursul anului, indiferent de anotimp, vorbim despre un „parfum de semnatura” sau „sloganul sau olfactiv”. Pe de alta parte, unii oameni sunt sensibili la schimbarile meteorologice si isi adapteaza parfumul la anotimpuri. Acest lucru este foarte frecvent in tarile europene, unde anotimpurile sunt deosebit de marcate.

Cunoscand anotimpul preferat pentru a-ti alege parfumul

Pentru a alege un parfum in functie de anotimpuri, poate fi interesant sa incepeti cu identificarea anotimpului preferat si sa va dati seama de ce va place mai mult decat celelalte. Aceasta ofera informatii foarte interesante despre gustul tau in parfumerie.

In urma unei indelungate observatii a obiceiurilor clientilor fata de parfumuri, a fost realizata o clasificare care asociaza o personalitate cu un anumit anotimp. 

Preambul: In primul rand, este important de stiut ca o persoana poate apartine la cateva categorii, deoarece, desigur, pot exista mai multe fatete in personalitate. Categoriile explicate mai jos ofera o schita generala.

1. Alegerea unui parfum pentru primavara 

Primavara este un anotimp care simbolizeaza reinnoirea naturii, inflorirea, moliciunea si prospetimea. Va atrage un anumit tip de personalitate, care poate fi asociat cu categoria „Prospetime”.

Categoria „Prospetime”: o personalitate sclipitoare

Primavara este deosebit de apreciata de persoanele cu urmatoarele caracteristici: 

  • Personalitate: foarte vioi si stralucitor. Acesti oameni sunt plini de idei, foarte veseli, le place sa rada si au multa energie. Intre petrecere si lene, aceasta persoana pastreaza de-a lungul timpului toata spontaneitatea tineretii. Ei stiu sa fermeca un interlocutor si sa-si impuna ideile cu mare energie. In cele din urma, sunt mai degraba directe, nu mofturosi si au un aspect sportiv si destul de natural.
  • Mirosuri preferate: acestei persoane ii plac parfumurile inspirate din natura, destul de figurative cu arome de flori proaspete, iarba taiata, fructe apoase, citrice, ierburi aromatice, precum si note verzi si vegetale. Florile proaspete, cum ar fi lacramioarele, liliacul, frezia si bujorul sunt, de asemenea, populare.
  • Bauturi preferate: in ceea ce priveste bauturile, acest tip de profil prefera sa bea sucuri proaspete de fructe, limonade si apa spumante cu o intorsatura de lamaie. Ca cocktail-uri de seara, vor fi mai tentati de Mojito, Caipirinha, sampanie sau vin usor. In cele din urma, ei prefera ceaiul decat cafeaua.
  • Arome preferate: Atrasi de tot ce este proaspat si sanatos, ar putea fi vegani. Le plac bucataria insorita si simpla, salatele si fructele proaspete. Bucataria italiana i-ar putea atrage si ei. 
  • Culorile preferate: culorile lor preferate sunt stralucitoare, curate si proaspete. De exemplu, coral, portocaliu, caise, roz aprins, galben canar si verde crud.
  • Tesaturi preferate: usoare, aerisite, naturale, bumbac, in, stretch si blugi. 
  • In aer liber: personalitatea primaverii iubeste picnicuri pe iarba, plimbari cu bicicleta, grupuri de prieteni, muzica si dans. 
  • Un weekend al viselor lor: un picnic cu prietenii la tara.

Personalitatile legate de prospetime si primavara sunt atrase in special de urmatoarele parfumuri: 

  • Citrice: ape de Cologne clasice sau moderne, parfumuri verzi (vezi Green Facet), apa proaspata, Aqua Allegoria de la Guerlain, de exemplu. 
  • Pentru femei: parfumuri soliflore (vezi Familia florala).
  • Pentru barbati: fateta New Freshness, note marine, ferigi si eau de Cologne.

2. Alegerea unui parfum pentru vara

Vara atrage un anumit tip de personalitate, care poate fi asociat cu categoria „Aer”.

Categoria „Aer” : o personalitate foarte feminina

Vara este deosebit de apreciata de persoanele cu urmatoarele caracteristici: 

  • Personalitate: foarte feminine, aceste persoane se bucura de intimitate, ceea ce le ofera o atitudine rezervata. Au o fire „materna”, reflecta o imagine de tandrete, sensibilitate, modestie si visare (exista un anumit caracter artistic). Cu toate acestea, in spatele acestei blandete se ascunde o mare putere si hotarare. Oamenii din aceasta categorie tind sa-si puna in fata latura eleganta si feminina, fara a-si lasa deoparte masculinitatea.
  • Mirosuri preferate: miros de pudra de orez, pudra de talc, flori delicate si pudrate (cum ar fi irisul, violeta, mimoza si bujorul); precum si arome fatetate si nuantate. 
  • Bauturi preferate: ceaiuri subtile de flori de portocal cu iasomie sau ceaiuri verzi; sucuri de fructe proaspete; cocktailuri cu sampanie si gin si Mojito’s seara; vin alb mai degraba decat rosu.
  • Arome preferate:  bucatarie usoara, salate, preparate rafinate si elegante, peste mai degraba decat carne; si deserturi usoare. Acesti oameni le place sa cunoasca cele mai noi adrese ale restaurantelor bune si la moda.
  • Culori preferate: tonuri pastelate sau semitonuri, nuante de albastru, roz pal, bej, verde pal.
  • Tesaturile preferate: matase, tafta, dantela, casmir si toate textilele foarte feminine si cocooning. Barbatii apreciaza in special lana moale.
  • In aer liber: plaje la sfarsitul zilei, orase in care poti descoperi locuri interesante, imbogatitoare, chiar romantice.
  • Un weekend al viselor lor: o plimbare pe plaja la sfarsitul zilei.

Personalitatile verii sunt atrase in special de parfumurile fatetate, subtile si fin lucrate, cu nuante, cum ar fi: 

  • Semi-orientale: L’Heure Bleue, L’Instant, Heure de Nuit, L’Instant Magic, Lui de Guerlain (apreciat pentru notele picante magistrale), Souffle de Shalimar de Guerlain. Acesti oameni vor aprecia parfumurile contrastante. 
  • Barbatii vor aprecia in special aromele lemnoase (vezi Woody Family) sau aromele semi-orientale dulci, fatetate, precum Dior Homme, Instant de Guerlain pour Homme.

3. Alegerea unui parfum pentru toamna

Toamna atrage un anumit tip de personalitate, care poate fi asociat cu categoria „Pamant”.

Categoria „Pamant” : o personalitate calma si autentica

Toamna este deosebit de apreciata de persoanele cu urmatoarele caracteristici:

  • Personalitate: un temperament calm, chibzuit si hotarat, dar si foarte autentic (cu o franchete care te poate surprinde). Acesti oameni pretuiesc relatiile de prietenie. Uneori au atitudine androgina, acesti oameni viseaza sa devina mari aventurieri. Nu urmeaza foarte mult moda si au propriul lor stil. Aceste profiluri ar putea fi, de exemplu, antreprenori sau atrase de politica.
  • Mirosuri preferate: mirosurile padurii toamna, padure, muschi, miros de ciuperci, miros de iarba verde si miros de foc in horn. Mirosurile florale sau dulci sunt mai putin apreciate.
  • Bauturi preferate: cafea, arome feliate, precum si ceaiuri singulare precum Chai sau ceai afumat; whisky, coniac; in general, vinul rosu va fi preferat fata de cel alb.
  • Arome preferate: aceste profiluri au un gust marcat pentru mancaruri sarate si, in general, apreciaza condimentele. Le pot placea si preparatele clasice sau cele cu sosuri, prefera carnea.
  • Culorile preferate: toate nuantele culorilor pamantului toamna, toate verzile, pana la kaki, portocaliu inchis si tonuri aramii.
  • Tesaturile preferate: textilele autentice si singulare sunt preferinta lor. Aceste personalitati cauta raritatea si elitismul si le plac tesaturile precum pielea, bumbacul si inul.
  • In aer liber: acestor oameni le place sa fie in contact cu natura, pamantul, padurile si sa se bucure de gradinile japoneze.
  • Un weekend din visele lor: intr-un castel Sologne pe o canapea Chesterfield, in fata unui semineu cu o carte.

Personalitatile asociate cu toamna sunt atrase in special de urmatoarele parfumuri: 

  • Mirosuri chypre cu miros de muschi lemnos (vezi Fateta lemnoasa), cum ar fi Mitsouko. 
  • Le-ar putea placea sa poarte parfumuri lemnoase pentru barbati, cum ar fi Vetiver de la Guerlain.
  • Mirosuri proaspete si verzi precum Sunday in the Country, arome foarte lemnoase din Orientul Mijlociu, precum lemnul de oud, sau alte arome lemnoase, piele sau condimentate.
  • In general, nu sunt atrasi de parfumurile de vanilie sau florale.

4. Alegerea unui parfum pentru iarna

Iarna atrage un anumit tip de personalitate, care poate fi asociat cu categoria „Foc”.

Categoria „Foc” : o personalitate remarcabila

Iarna este deosebit de apreciata de persoanele cu urmatoarele caracteristici:

  • Personalitate: un temperament care se schimba in functie de starea de spirit, aceasta persoana este foarte teatrala, extrovertita si stie sa seduca toate publicurile: este imposibil sa-l uiti dupa o intalnire. Ei pastreaza, de asemenea, o anumita cantitate de mister si cunosc toate locurile la moda. In general, acesti oameni sunt tactili.
  • Mirosuri preferate: acesti oameni iubesc mirosurile gourmet, florile albe ametitoare, notele orientale si, de asemenea, apreciaza notele lemnoase intense. Le plac in special mirosurile cu o personalitate puternica.
  • Bauturi preferate: cappuccino, ciocolata calda, cocktail-uri gourmet si la moda si sampanie.
  • Arome preferate: un adevarat epicurian, ei apreciaza in special prajiturile, dulciurile si ciocolata.
  • Culori preferate: culori reci, cum ar fi alb, negru sau o combinatie a celor doua ultime, precum si rosu inchis si albastru.
  • Tesaturi preferate: adepte materialelor invaluitoare si senzuale, cum ar fi tafta, casmirul, matasea, catifea si blana. 
  • In aer liber: nu le place zonele rurale, sunt mai urbane, le place sa iasa, sa descopere restaurante noi, sa mearga la muzee, sa faca cumparaturi si tind sa fie victima modei.
  • Un weekend al viselor lor: cumparaturi si vizite la muzee in orice oras mare din lume.

Personalitatile legate de iarna apreciaza in special urmatoarele parfumuri: 

  • Note profunde, senzuale, orientale. Un client tipic din categoria „Foc”, de exemplu, va cumpara un parfum precum Shalimar de la Guerlain. Sunt atrasi in special de parfumurile cu urme (cum ar fi parfumurile orientale sau chihlimbar).
  • Parfumuri cu flori albe ametitoare (vezi Familia Florala).
  • Vol de Nuit de la Guerlain le poate potrivi si lor, deoarece este un parfum chypre si oriental.
  • Barbatilor le-ar putea placea arome precum Habit Rouge de la Guerlain, precum si oud-urile, pielea si aromele lemnoase cu un traseu prezent (vezi Oriental sau familie, Leather Facet).